maandag 13 juni 2011

Dag 1
Mijn Vakantiereis

In de Mei vakantie ging ik samen met mijn vriendin via D-reizen een reis boeken naar de prachtige Aziƫ landen. We vertrokken op 12 mei 2011 met de vliegtuig maatschappij KLM om 10:00 uur, de ticket kostte 2400,- euro voor 15 dagen. De reis duurde in totaal 12 uur waarbij we arriveerde op het vliegveld Wellington Internationaal Airport (WLG), daar werden we opgepikt door een taxi die ons naar het Amara Hotel bracht, vervolgens kregen we de kamer sleutel en zijn we gaan slapen na de lange vlucht. Nieuw-Zeeland heeft 4 miljoen inwoners en de taal wat daar gesproken word zijn Engels en Maori.

Amara Hotel *****


Bezienswaardigheid  Nieuw-Zeeland




Nationaal Park Abel Tasman
Nationale Park Abel Tasman is het kleinste nationaal park van Nieuw-Zeeland. Het park is gelegen in het noorden van het Zuidereiland. Het park is bekend om zijn golden beaches, gouden stranden en het zwart genieten rotspartijen die kan je vinden over de hele kust. Het heeft een zachte klimaat het hele jaar.



Wellington



De hoofdstad van Nieuw-Zeeland is kleiner dan Auckland. Je vinden er fantastische musea, schitterende theaters en hippe restaurants. Met hun fraaie natuurlijke haven. Een ritje met de antieke kabeltram mag je zeker niet missen.

Te Papa Museum
Het beroemde Te Papa Museum is met zijn grootheid de grootste museum over de hele wereld. Het museum raad ik aan iedereen die op vakantie zou gaan naar wellington want je leert veel dingen over het geschiedenis  en het land Nieuw-Zeeland.

Wellington Strand



Het strand was op loopafstand van uit onze hotel. Het was wel lekker rustig op het stand het zee is best wel ruig.


Activiteiten in Nieuw-zeeland


Auckland Bridge Bungy Jump


Bungy jumpen was echt leuk, ik wou het eerst niet doen maar toen ik eenmaal daarboven was, was geen terugkeer meer dus ging toch springen.  Ik raad iedereen aan om het te doen behalve als je hoogtevrees hebt.

Jet Boat


Jet Boat het is een snel vaartuig, er kunnen ongeveer 14 personen in.
De Jet Boat gaat langs de ondiepe rivieren van het land.

Restaurant

under_water_restaurantithaa

Onze laatste dag in Nieuw-zeeland ging ik samen met mijn vriendin uiteten. Ze hadden verschillende eten: Seafood,Italiaans en ook Zeelanders gerechten. Wij hadden gekozen voor Zeelanders gerechten en het eten was uitstekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten